Kim jestem?


Nazywam się Piotr Guzik i od 2015 roku prowadzę firmę związaną z usługami przyrodniczymi oraz edukacją. Mam 7 lat doświadczenia w uczeniu dzieci oraz dorosłych, w tym 48 tygodni pracy jako wychowawca kolonijny. Ponadto 14 lat doświadczeń w badaniach naukowych, a także 21 lat pasji do natury. Czyli zaufanie prawie 100 000 osób (rodziców, nauczycieli i kontrahentów).

 


Muszę przyznać, że do przyrody ciągnęło mnie od dziecka. Lubię podróżować, chodzić po górach, obserwować ptaki, fotografować, strzelać z łuku, jeździć na rowerze, kajakować, morsować oraz śpiewać. Można mnie spotkać zarówno na bagnach Biebrzańskiego Parku Narodowego, jak i na szlakach pod Babią Górą. Jednak zgodnie z lubianym przeze mnie hasłem: "Sercu bliski - Beskid Niski" zawsze cieszę się na myśl o powrocie w rodzinne strony.
 

Z wykształcenia jestem leśnikiem. Temat edukacji zaciekawił mnie w 2012 roku. Na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie utworzono wówczas szalenie ciekawy blok zajęć, pt.: "Edukacja Przyrodniczo-Leśna" prowadzony przez dr inż. Magdalenę Frączek. Warto dodać, że jej pomysł zaowocował stworzeniem studiów podyplomowych o tej samej nazwie, które w 2016 i 2017 roku zostały laureatem Ogólnopolskiego Programu Akredytacyjnego "Studia z Przyszłością" organizowanego przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz Agencję Kreatywną  PRC.  W   czasie  zajęć  zapoznałem się bliżej ze sposobem prowadzenia lekcji przyrody w szkołach, animacji w przedszkolach, prowadziłem grupy w terenie, podpatrywałem działalność i szkoliłem się u najlepszych edukatorów leśnych w naszym kraju m.in.: Anny Pikus (naczelnik Działu Edukacji i Udostępniania Lasu Generalnej Dyrekcji Lasów Państwowych), Hanny Będkowskiej (Leśny Zakład Doświadczalny SGGW w Rogowie), czy Wiktora Naturskiego (Prezes Stowarzyszenia Edukatorów Leśnych).

 

Pierwsze kroki w pracach naukowych stawiałem w 2005 roku jako uczestnik licznych badań terenowych (prac inżynierskich, magisterskich, doktorskich), monitoringów przyrodniczych (ptaków oraz ssaków), inwentaryzacji dendrologicznych, projektów ochroniarskich, wyjazdów wolontariackich, ornitologicznych akcji obrączkarskich, ekspedycji ratunkowych czy różnego rodzaju praktyk (zarówno w jednostkach Lasów Państwowych, jak i w parkach narodowych).

W ramach swojej pracy inżynierskiej stworzyłem projekt edukacyjnego szlaku rowerowego w Magurskim Parku Narodowym. Natomiast w pracy magisterskiej podjąłem próbę określenia czynników wpływających na występowanie ssaków drapieżnych, kopytnych, zajęczaków, dużych gryzoni we wszystkich polskich parkach narodowych.


Założenie ALCEDU stworzyło mi możliwość połączenia pasji z pracą zawodową...

...i z tego się cieszę ;-)